ATKV-jeugtak Prieska kweek jong entrepreneurs

In die hart van die Noord-Kaap, waar ekonomiese geleenthede nie altyd geredelik beskikbaar is nie, skep die ATKV-jeugtak Prieska ’n platform waar jongmense leer dat hulle self hul finansiële toekoms kan vorm.
Die tak se jaarlikse entrepreneursdag, wat reeds vir die afgelope paar jaar in Augustus plaasvind, het gegroei tot ’n geliefde tradisie wat praktiese lewensvaardighede met pret en opwinding kombineer.
Esmé du Toit, voormalige takvoog van die ATKV-jeugtak Prieska en ’n onderwyseres by die Hoërskool Prieska, verduidelik dat die hoofoogmerk van die entrepreneursdag tweeledig is.
“Ons wil leerders inspireer om die moontlikheid raak te sien om bykomende sakgeld te verdien én hulle leer hoe om met geld te werk en wins te bereken,” sê Esmé.
Hierdie praktiese benadering tot finansiële geletterdheid is van onskatbare waarde in ’n gemeenskap waar jongmense dikwels nie blootstelling aan entrepreneurskonsepte kry nie. Deur hulle te leer hoe om winsmarges te bereken, koste te bestuur en produkte te bemark, word fondamente gelê vir toekomstige finansiële sukses.
Die besluit om die entrepreneursdag in Augustus te hou, is deurdink en prakties.
“Die skoolprogram is in die eerste twee kwartale té vol met sportaktiwiteite, daarom kom ons projekte eers in die derde kwartaal aan die beurt,” verduidelik Esmé.
Die geleentheid word tydens ’n verlengde pouse op die skoolterrein gehou, wat dit vir alle leerders toeganklik maak en verseker dat dit nie die normale skoolprogram versteur nie.
Een van die indrukwekkendste aspekte van die entrepreneursdag is die inklusiewe aard daarvan. Alle leerders van graad 4 tot 12 mag deelneem, wat ’n wye spektrum van ouderdomme en vermoëns insluit.
“Ons skool is in twee afsonderlike dele verdeel. Die grondslagfase is in afsonderlike geboue ’n entjie van die res van die skool af. Hulle hou hul eie entrepreneursdag waarby ons nie betrokke is nie,” verduidelik Esmé.
Die finansiële struktuur is bekostigbaar en leersaam. Leerders kan teen slegs R20 per stalletjie deelneem. Dit maak dit toeganklik vir feitlik alle families, terwyl dit terselfdertyd ’n inkomste vir die jeugtak genereer. Die fooi leer leerders ook die belangrike konsep van belegging – dat jy geld moet spandeer om geld te maak.
Leerders moet hul stalletjies vooraf bespreek.
“Dit help die organiseerders om duplisering van produkte uit te skakel, wat verseker dat elke deelnemer ’n eerlike kans het om suksesvol te wees,” sê Esmé.
Die feit dat leerders saam met maatjies mag werk, bevorder spanwerk, terwyl hulle terselfdertyd verantwoordelik bly vir hul eie stalletjie se dekor, kleingeld en ander praktiese aspekte, voeg Esmé by.
Hierdie balans tussen samewerking en persoonlike verantwoordelikheid weerspieël die realiteite van die moderne sakewêreld.
Esmé beskryf die atmosfeer van die dag as “lekker feestelik”.
“Die leerders probeer om op allerhande kreatiewe maniere hul kliënte te oortuig om hul produkte te koop. Die kompetisie-element by stalletjies waar die kinders teen mekaar moet meeding en iets kan wen, is baie gewild onder die leerders,” voeg sy by.
Een van die innoverendste aspekte van die entrepreneursdag is die wyse waarop dit met die amptelike kurrikulum geïntegreer word.
“Die graad 7 ekonomiese en bestuurswetenskappe-leerders, sowel as die graad 10 en 11 verbruikerstudie-leerders, het entrepreneurskapprojekte as deel van hul kurrikulum vir die derde kwartaal,” sê Esmé.
“Ons slaan dan sommer twee of drie vlieë met een klap deur plig en plesier te meng.”
Die bewuste besluit om die entrepreneursdag tydens pouse te hou en dit tot die skool te beperk, mag dalk beperkend lyk, maar is eintlik strategies slim. Die benadering skep ’n veilige, ondersteunende omgewing waar leerders kan eksperimenteer en leer sonder die druk van ’n groter, onbekende mark.
“Omdat dit tydens pouse gehou word, is daar nie tyd vir ander aktiwiteite nie. Dit is ook nie oop vir die breë publiek nie,” verduidelik Esmé.
Die ATKV-jeugtak Prieska se entrepreneursdag is ’n voorbeeld van ’n model wat ander skole en gemeenskappe kan navolg. Die kombinasie van bekostigbaarheid, inklusiwiteit, kurrikulêre integrasie en praktiese leer skep ’n herhaalbare formule vir sukses wat aangepas kan word volgens verskillende omstandighede.
Die langtermynimpak van so ’n inisiatief strek verder as die dag self. Leerders wat vroeg aan entrepreneurskonsepte blootgestel word en wat ervaar dat hulle self waarde kan skep en inkomste kan genereer, ontwikkel ’n entrepreneursgees wat hulle deur hul hele lewe kan dra.
Indien jy meer wil weet oor die wonderlike werk wat ATKV-takke in ons gemeenskappe doen, of dalk by jou naaste tak betrokke wil raak, klik gerus hier.